A home office hátrányai

A home office hátrányai leginkább a dolgozókra vonatkozik és nem a munkaadóra, ezért következő cikkünkben összeírtunk néhány tippet, hogyan tud Ön is gondoskodni magáról, ha home office-ban dolgozik.

 

Nézzük a hátrányokat!

  1. Az otthoni munkavégzés nem mindenkinek felel meg. Egyes munkatársak előnyben részesítik a személyes interakciót a kollégákkal, és a vezetőjükkel való személyes útmutatást is rendkívül hasznosnak találják a feladatok elvégzésében és céljaik elérésé Figyelembe kell venni a fogyatékkal élő munkavállalókat is. Előfordulhat, hogy az otthoni munkavégzés nem illeszkedik mindenki otthoni életébe, például egyeseknek kisgyermekeik lehetnek, akik nem ismerik a szabályokat és ezért fenntarthatják a munkavégzőt a nap folyamán, mások nem rendelkeznek a megfelelő munkaterület létrehozásához szükséges fizikai hellyel.
  1. A személyzet elszigeteltnek érzezheti magát – az otthonról dolgozók úgy érezhetik, hogy elszakadnak kollégáiktól és a szervezet egészétől. A probléma megoldása érdekében a munkáltatók rendszeresebb kommunikációt biztosíthatnak. Kiváló kapcsolattartási forma a Skype, Teams vagy a Zoom online meetingek, így a home office-ban dolgozók továbbra is a csapat tagjaként érzik magukat, valamint a rendszeres online meetingek segítenek az elszigeteltség érzésének ellensúlyozásában is.
  1. Nehézségek a teljesítmény nyomon követésében – nehézségekbe ütközhet az otthoni dolgozók kezelése és teljesítményük esetleges nyomon követése.
  1. Otthoni zavaró tényezők – bár az otthoni munkavégzés megszünteti azokat a zavaró tényezőket, amelyek az irodában előfordulhatnak, ha a dolgozónak nincs otthon megfelelő csendes munkaterülete, könnyen elvonhatják a figyelmét a háztartási zajok vagy a háztartás más tagjai.
  1. Potenciális kiégés – az otthoni élet és a munka között egyértemű különbséget tudunk tenni, amikor az irodában vagyunk, azonban az otthoni munkavégzés oda vezethet, hogy a személyzet nehezen tudja szétválasztani a munkát és a magánéleté Az alkalmazottak nehezen tudják, hogyan kell kikapcsolni munka után, ami hosszabb munkaidőt, fokozott stresszt és elkerülhetetlen kiégést okozhat. Éppen ezért a munkaadóknak ösztönözniük kell alkalmazottaikat, hogy tartsanak rendszeres szüneteket.
  1. Az otthoni munkavégzés költsége – a képzés kezdeti költségei és a megfelelő felszerelések, például laptopok, mobiltelefonok és egyéb informatikai eszközök biztosítása.
  1. Problémák a személyzet fejlesztésével – előfordulhat, hogy a személyzet fizikai jelenlétének hiánya nehézségeket okoz a személyzet fejlesztésében és a készségek fejlesztésé Ugyanakkor ösztönözheti a személyzetet, hogy éljenek a lehetőséggel és sajátítsanak el új készségeket online eseményeken és tanfolyamokon.
  1. Információbiztonsági kockázat – az információbiztonsági problémák nagyobb valószínűséggel fordulhatnak elő, ha a személyzet otthonról dolgozik. Növeli a kockázatot, ha a laptopokat hazaviszik, és a személyzetnek távolról kell hozzáférnie a szerverekhez. A munkáltatóknak gondoskodniuk kell arról, hogy intézkedéseket hozzanak a vállalati adatok védelmére titkosító szoftverek telepítésével és távoli törlési alkalmazások használatával, ha az Ön által biztosított mobileszközök eltűnné A virtuális magánhálózatok titkosítják adatait, és biztonságos hozzáférést biztosítanak egy távoli számítógéphez az interneten keresztül. Ez segít biztonságban megőrizni fájljait és adatait! Forduljon hozzánk bizalommal home office adat biztonságtechnikai kérdésekben is!
  1. Negatív hatás a mentális egészségre – az otthoni munkavégzésre való áttérés negatív hatással lehet a dolgozó mentális egészségére, ha nem találja a számára megfelelő rutint, küzd a munka és az otthoni élet szétválasztásával, vagy elszigeteltnek érzi magát. Annak érdekében, hogy ösztönözze alkalmazottait a munkarutin kialakítására, hozzon létre egy külön munkaterületet, és állítson fel szabályokat a háztartás többi tagja számára is. Az egészséges táplálkozás és a rendszeres testmozgás szintén hozzájárulhat a mentális egészség javításához, ösztönözze erre munkatársait!
  1. Csökkent személyzeti morál – nehezebb lehet fenntartani a csapatszellemet, ha az alkalmazottak egyedül dolgoznak otthon.
  1. Gyenge szélessávú internet – előfordulhat, hogy az alkalmazottak a lakóhelyükből adódóan nem férnek hozzá olyan szélessávú internetsebességhez, amely lehetővé teszi számukra a munkájuk hatékony elvégzésése.

Cégünk vállalja profi home office rendszer felállítását. A részletekért hívjon minket!