Legyen óvatos, ha talál egy USB Pendrive-ot!

Legyen óvatos, ha talál egy USB Pendrive-ot!

Legyen óvatos, ha talál egy USB Pendrive-ot!

USB security
Image by Freepik

Valós veszélyt rejt magában, ha egy talált USB Pendrive-ot csatlakoztat a gépéhez.

 Tartalmazhat vírust vagy akár kártékony kémprogramot. Amennyiben gépére vannak telepítve frissített védelmi szoftverek, azok egy külső eszköz csatlakoztatásakor azonnal felteszik a kérdést, hogy ellenőrizze-e, az újonnan csatlakoztatott USB eszközt vagy sem. Ha az egy idegentől, vagy akár egy baráttól származik, erősen javasolt a vizsgálat kérése. Lehet, hogy a barát sem tud róla, hogy vírusos a pendrive-ja.
Mostanában több cikk jelent meg arról, hogy az USA-ban exkluzív helyeken, repülőtereken szándékosan rejtettek el mérgezett USB memóriákat. Azzal a céllal, hogy azokat cégvezetők, vagy befolyásos emberek megtalálják és a laptopjukhoz csatlakoztassák. Ekkor a kémprogram aktivizálódik, és megnyitja az utat, hogy a hacker távolról rácsatlakozhasson a laptopra.

Mit javaslunk a szakértőként védekezésképpen?

A mérgezett USB-memória kívülről nem ismerhető fel. Széles körben terjesszük az elővigyázatossági felhívást és tanítsuk meg a munkatársakat/ügyfeleket, hogyan kerüljék el a fenyegetettséget: mindig minden ismeretlen USB-t tekintsünk veszélyesnek. Vállalati hálózatban tiltsuk le az ismeretlen eredetű USB használatát! Tartsunk egy a rendszerünktől különálló laptopot amin nem fut Windows rendszer, és első körben ellenőrizzük rajta az USB-memóriát!

Centrum Computer Kft. Teljes körű informatikai, rendszergazdai szolgáltatás, rendszerüzemeltetés kis- és középvállalatok számára Győr és környékén megfizethető áron, elégedettségi garanciával.

Legyen Ön is partnerünk! Hívjon minket!

A home office előnyei

A home office előnyei

A home office előnyei

Az otthoni munkavégzés új lehetőségeket nyitott meg a vállalkozások számára. A koronavírus világjárvány kitörése miatt az otthonról dolgozók száma jelentősen megnőtt, rugalmasságot biztosítva ezzel mind a munkaadó, mind a munkavállaló számára.

 

Nézzük az előnyeit!

1. Rugalmasság és mozgékonyság – az otthoni munkavégzés nagyobb mozgékonyságot és rugalmasságot tesz lehetővé a munkabeosztásban. Ha az alkalmazottak nincsenek irodához kötve, hajlandóbbak rugalmas munkaidőben dolgozni, például a nap elején vagy későn, vagy akár hétvégén is. Ez segíthet bizonyos üzleti igények kielégítésében, például ha más időzónában lakó ügyfelekkel kereskedik a vállalkozás.

2. Alkalmazottak megtartása – az otthoni munkavégzés segíthet megtartani az alkalmazottakat. A home office-ban dolgozó anyák rugalmasabban be tudják osztani idejüket a családgondozás és a munka között, és esetlegesen sok időt spórolnak az ingázáson és az üzemanyagon is. Az otthoni munkavégzés lehetőségével a munkatársak megnövekedett bizalmat fognak érezni a munkáltatójukkal szemben, ami nagyban hozzájárulhat a munkatársak lojalitásához.

3. Az otthoni munkavégzés lehetőségének felajánlása előnyt jelent a munkaerőpiacon is azokkal a versenytársakkal szemben, akik nem kínálnak otthoni munkát alkalmazottaiknak.

4. Megnövekedett termelékenység – a kevesebb megszakításnak köszönhetően, ami általában irodai környezetben fordulna elő. Az otthoni munkavégzés csendesebb környezetet tesz lehetővé, mint az irodai, ezzel is megkönnyítve a koncentráltabb munkát. Azt is tapasztalhatja, hogy egyes alkalmazottak növelni kívánják a fizetett szerződéses órájukat, mivel a home office-szal időt takarítanak meg, amit korábban a munkahelyre való ingázással töltöttek.

5. A személyzet fokozott motivációja – az otthoni munkavégzés során a munkatársak nagyobb bizalmat éreznek a munkáltatójukkal szemben, mivel a munkakapcsolatot nem ellenőrzik olyan szorosan, és az alkalmazottak bizonyos fokú önállóságot kapnak munkájuk végzésében. A munkatársak is boldogabbak lesznek, ha olyan otthoni munkarutint alakítanak ki, amely jobban megfelel nekik, és ez hozzájárulhat ahhoz, hogy motiváltabbnak érezzék magukat.

6. A személyzet jobb egészségi állapota és jóléte – az otthoni munkavégzés lehetővé teszi a személyzet számára, hogy több időt töltsenek a családdal, testmozgással vagy egészségesebb ételek elkészítésével, esetleg több idejük marad az alvásra is.

7. Pénzügyi előnyök – irodaterület, irodaszerek, közüzemi számlák és egyéb létesítmények megtakarítása.

8. A technológia lehetővé teszi a személyzet számára, hogy folyamatos kapcsolatot tartsanak fenn az irodával. Az olyan eszközök, mint a Skype, a Teams vagy a Zoom sokkal könnyebbé tették a kollégák és a csapatok közötti kommunikációt, és időnként hatékonyabb és eredményesebb megbeszélésekhez vezethetnek, mint a személyes, hosszan elhúzódó meetingek.

9. Kevesebb betegség miatti hiányzás – a személyzet nagyobb valószínűséggel érzi magát boldogabbnak és energikusabbnak az otthoni munkában, így kisebb az esélye annak, hogy immunrendszerüket negatívan befolyásolja a kiégés. Az a tény is, hogy az alkalmazottak elszigetelten dolgoznak, kisebb az esélye a fertőzések terjedésének, mint az irodai környezetben történne.

Cégünk vállalja profi home office rendszer felállítását. A részletekért hívjon minket!

A home office hátrányai

A home office hátrányai

A home office hátrányai

A home office hátrányai leginkább a dolgozókra vonatkozik és nem a munkaadóra, ezért következő cikkünkben összeírtunk néhány tippet, hogyan tud Ön is gondoskodni magáról, ha home office-ban dolgozik.

 

Nézzük a hátrányokat!

  1. Az otthoni munkavégzés nem mindenkinek felel meg. Egyes munkatársak előnyben részesítik a személyes interakciót a kollégákkal, és a vezetőjükkel való személyes útmutatást is rendkívül hasznosnak találják a feladatok elvégzésében és céljaik elérésé Figyelembe kell venni a fogyatékkal élő munkavállalókat is. Előfordulhat, hogy az otthoni munkavégzés nem illeszkedik mindenki otthoni életébe, például egyeseknek kisgyermekeik lehetnek, akik nem ismerik a szabályokat és ezért fenntarthatják a munkavégzőt a nap folyamán, mások nem rendelkeznek a megfelelő munkaterület létrehozásához szükséges fizikai hellyel.
  1. A személyzet elszigeteltnek érzezheti magát – az otthonról dolgozók úgy érezhetik, hogy elszakadnak kollégáiktól és a szervezet egészétől. A probléma megoldása érdekében a munkáltatók rendszeresebb kommunikációt biztosíthatnak. Kiváló kapcsolattartási forma a Skype, Teams vagy a Zoom online meetingek, így a home office-ban dolgozók továbbra is a csapat tagjaként érzik magukat, valamint a rendszeres online meetingek segítenek az elszigeteltség érzésének ellensúlyozásában is.
  1. Nehézségek a teljesítmény nyomon követésében – nehézségekbe ütközhet az otthoni dolgozók kezelése és teljesítményük esetleges nyomon követése.
  1. Otthoni zavaró tényezők – bár az otthoni munkavégzés megszünteti azokat a zavaró tényezőket, amelyek az irodában előfordulhatnak, ha a dolgozónak nincs otthon megfelelő csendes munkaterülete, könnyen elvonhatják a figyelmét a háztartási zajok vagy a háztartás más tagjai.
  1. Potenciális kiégés – az otthoni élet és a munka között egyértemű különbséget tudunk tenni, amikor az irodában vagyunk, azonban az otthoni munkavégzés oda vezethet, hogy a személyzet nehezen tudja szétválasztani a munkát és a magánéleté Az alkalmazottak nehezen tudják, hogyan kell kikapcsolni munka után, ami hosszabb munkaidőt, fokozott stresszt és elkerülhetetlen kiégést okozhat. Éppen ezért a munkaadóknak ösztönözniük kell alkalmazottaikat, hogy tartsanak rendszeres szüneteket.
  1. Az otthoni munkavégzés költsége – a képzés kezdeti költségei és a megfelelő felszerelések, például laptopok, mobiltelefonok és egyéb informatikai eszközök biztosítása.
  1. Problémák a személyzet fejlesztésével – előfordulhat, hogy a személyzet fizikai jelenlétének hiánya nehézségeket okoz a személyzet fejlesztésében és a készségek fejlesztésé Ugyanakkor ösztönözheti a személyzetet, hogy éljenek a lehetőséggel és sajátítsanak el új készségeket online eseményeken és tanfolyamokon.
  1. Információbiztonsági kockázat – az információbiztonsági problémák nagyobb valószínűséggel fordulhatnak elő, ha a személyzet otthonról dolgozik. Növeli a kockázatot, ha a laptopokat hazaviszik, és a személyzetnek távolról kell hozzáférnie a szerverekhez. A munkáltatóknak gondoskodniuk kell arról, hogy intézkedéseket hozzanak a vállalati adatok védelmére titkosító szoftverek telepítésével és távoli törlési alkalmazások használatával, ha az Ön által biztosított mobileszközök eltűnné A virtuális magánhálózatok titkosítják adatait, és biztonságos hozzáférést biztosítanak egy távoli számítógéphez az interneten keresztül. Ez segít biztonságban megőrizni fájljait és adatait! Forduljon hozzánk bizalommal home office adat biztonságtechnikai kérdésekben is!
  1. Negatív hatás a mentális egészségre – az otthoni munkavégzésre való áttérés negatív hatással lehet a dolgozó mentális egészségére, ha nem találja a számára megfelelő rutint, küzd a munka és az otthoni élet szétválasztásával, vagy elszigeteltnek érzi magát. Annak érdekében, hogy ösztönözze alkalmazottait a munkarutin kialakítására, hozzon létre egy külön munkaterületet, és állítson fel szabályokat a háztartás többi tagja számára is. Az egészséges táplálkozás és a rendszeres testmozgás szintén hozzájárulhat a mentális egészség javításához, ösztönözze erre munkatársait!
  1. Csökkent személyzeti morál – nehezebb lehet fenntartani a csapatszellemet, ha az alkalmazottak egyedül dolgoznak otthon.
  1. Gyenge szélessávú internet – előfordulhat, hogy az alkalmazottak a lakóhelyükből adódóan nem férnek hozzá olyan szélessávú internetsebességhez, amely lehetővé teszi számukra a munkájuk hatékony elvégzésése.

Cégünk vállalja profi home office rendszer felállítását. A részletekért hívjon minket!